Forum içi arama

mail grup

Gönderen Konu: Dikkat Toplama Egzersizleri  (Okunma sayısı 19512 defa)

Çevrimdışı efrat

  • Tecrübeli
  • ****
  • İleti: 138
Dikkat Toplama Egzersizleri
« : Ocak 21, 2009, 11:06:21 ÖÖ »
Dikkat dağınıklığı olan 5.Sınıf öğrencileri için ne tür çalışmalar yapabilirim.Basit alıştırmalar var ama daha detaylı ve bilimsel çalışmalar yapmak istiyorum.Kaynak ve kitap ismi söylerseniz sevinirim.Herkese iyi çalışmalar............


Çevrimdışı MEHMET ACAR

  • içimizden
  • ***
  • İleti: 16
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #1 : Ocak 21, 2009, 19:34:34 ÖS »
PEDAM YAYINLARINDAN "DÜŞÜN VE DİKKAT ET"SERİSİNİ ÖNEREBİLİRİM.

zynp804

  • Ziyaretçi
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #2 : Ocak 22, 2009, 08:58:15 ÖÖ »
konuyla ilgili  elimde  aşağıdaki gibi bir yazı var...bir göz atın

ÖĞRETMEN TUTUMU

1)   Sürekli gözlem altında tutabileceğiniz ön sıralara oturtun. Yeri cam kenarı, pano yanı gibi uyarıcılardan uzak olsun.
2)   Yanına daha sakin, davranışları ile örnek olabilecek, liderlik özelliği olan bir arkadaşını oturtun.
3)   Ders süresi içinde zaman, zaman hareket imkanı sağlayan uygun aktivitelere yönlendirin. (tahtayı sil, kağıdı çöpe at, kitabı getir.....)  Tüm sınıfın katıldığı basit fiziksel egzersizler yaptırılabilir. (baş sallama, omuz silkme, el bileklerini çevirme.........)
4)   Bazen kendi kendine konuşması, bazı sesler çıkarması, ayaklarını sallaması sizi şaşırtmasın. O birkaç şeyi bir arada yapabilir. Sizi dinlerken    eli, ayağı başka bir şeyle uğraşabilir. Bunu yadırgayıp durdurmaya kalkışmayın.
5)   Ders anlatırken omuzuna dokunun, saçını okşayın. O daha çok görsel ve dokunsal uyaranlardan etkilenir ve öğrenir. Sürekli göz göze gelmeye çalışın. Böylece onu daldığı alemden geri getirebilirsiniz.
6)   Sınıfta şakacı olmak, alışılmışın dışında neşeli biri olun. Dersi esprilerle süslemek, görsel-işitsel malzemelerle zenginleştirmek işinizi kolaylaştıracaktır.
7)   Uzun yazılı ödev vermeyin. Bu durum onu yıldırır ve çaresiz bırakır. Bu yüzden ödevlerini ayrı verin.
8)   Küçük de olsa başarılarını sınıf içinde onurlandırın. Övün, cesaret verin, onaylayın, umutlandırın.(.......yapışına hayran kaldım, sana güveniyorum, senin düşüncen benim için önemli....) O kadar fazla başarısızlık yaşarlar ki,   vereceğiniz her türlü olumlu tepkiye ihtiyaçları vardır.
9)   Tahtadakileri yazmak uzun zaman alabilir, ek süre verin. Ödevlerini tam alıp almadığını kontrol edin. Böylece bu çocukların en büyük özelliklerinden biri olan ERTELEMENİN önünü alabilirsiniz.
10)   Mutlaka ödevlerini kontrol edin. Yapmamışsa nedenlerini araştırır ve o nedenleri gidermeye çalışırsanız, ona yol göstermiş ve motive etmiş olursunuz.
11)   Başarılı olduğu alanlarda ön plana çıkarın, böylece kendine güven duygusu artacağı gibi olumlu  davranışlarını geliştirme yoluna gidecektir.
12)   Dikkati dağılmaya başlayan öğrencinize (anlattığınız konuyla ilgili olması şart değil) basit bir soru sorun.
13)   Ona nasıl yardımcı olabileceğinizi sorun. Sezgileri genellikle çok gelişmiştir. Nasıl daha iyi öğrenebilecekleri konusundaki en büyük ‘UZMAN' yine kendisidir.
14)   Kendi başlarına iç dünyalarını düzenleyemedikleri için dış dünyalarının başkaları tarafından düzenlenmiş olmasını isterler. Onların yönlendirilmeye, sınırlar konulmasına ve düzene ihtiyaçları vardır.
15)   Sınırlar koymaktan çekinmeyin. Sınırlar çocuklara ceza vermek için değil, onların rahatlığı ve çevrelerine güven duymalarını sağladığı için konur.
16)   Kuralları yazın ve her dakika göz önünde olacağı bir yere asın. Çocuklar kendilerinden ne beklendiğinden emin olduklarında, çevrelerindeki kişilere daha fazla güven duyacaklardır.
17)   Basit anlaşılması kolay direktifler verin. İşlerin nasıl yapılması gerektiğini tekrarlayın, yazın, söyleyin. Çünkü direktifleri birden fazla duymak ihtiyacındadırlar.
18)   Mümkünse, belli bir zaman içinde bitirilmesi gereken sınavlar yapmayın. Sınavlara zaman belirlemenin eğitsel bir değeri zaten yoktur. Belirli bir zaman içinde bitirilmesi gereken sınavlar, çocukların bildiklerini gösterme fırsatı vermez. Bazen yazılı sınav yerine sözlü sınav yapılabilir.

19)   Sınıf dışı bir iş oluşturarak, bazen sınıftan çıkmasını sağlayınız. ( araç-gereç aldırma veya gönderme.......)
20)   Çocuğun neler öğrendiğini sık, sık kontrol edin. Bu kontroller sonucu çalışmaya devam eder, kendilerinden neler beklendiğini bilir, hedeflerine ulaşıp ulaşmadıklarını gözlemleyebilir ve cesaretlenirler.
21)   Büyük projeleri, küçük ve bitirilmesi kolay parçalara bölün. Bu kural çocukların öğrenmelerindeki en hayati kuraldır. Büyük projeler öğrencileri hemen yıldırır ve ‘Ben bunu bitirmeyi asla başaramam’ demelerine neden olur. Bu durum öfke nöbetlerine veya yenilgiyi baştan kabullenmek duygularının yerleşmesine neden olur.
22)   Fazla heyecan oluşturmaktan kaçının. Unutmayınız ki bu çocuklar kaynamakta olan süt tenceresine benzerler, kaşla göz arasında taşarlar. Ateşi hemen söndürebilmek için sütten gözünüzü ayırmamak gerekir.
23)   Öğretirken konu başlıklarını kullanın, ana fikir çıkarmayı öğretin. Bu yöntem, çocuğa öğrenmeyi başardığı bilgilerin gerekli olduğu duygusunu da aşılayacaktır. Çünkü genellikle öğrendiklerinin gereksiz, hiç kullanılmayacak olarak düşünürler.
24)   Sözlü ve yazılı anlatımı birlikte kullanın. Bu tür bir eğitim, bilgileri hiç silinmeyecek şekilde çocukların akıllarına kaydedecektir.
25)   Çocukların kendilerini değerlendirmeleri için onlara yardımcı olun. Çoğu zaman nasıl davrandıklarının farkında değildirler. Onlara bu bilgiyi yapıcı bir tavırla aktarın. (şimdi ne yaptığının farkında mısın? Bunu başka bir şekilde söyleyeceğini biliyor musun? Sen öyle davrandığında, arkadaşının neden üzüldüğünü biliyor musun?.....)
26)   Eğer çocuk sosyal işaretlerden-zamanlama, ses tonu, vücut dili....-anlamıyorsa, bunları ona öğretmelisiniz.(konuşmadan önce arkadaşını dinleme, konuşurken karşıdakinin gözlerine bakma......)Bu beceriler çocuklarda doğuştan olmaz ama öğretilebilir veya yönlendirilebilir.
27)   Öğrencilerin gruplar halinde çalışmalarına ortam hazırlayın. Bir gruba ait olma duygusu onlar için çok önemlidir.
28)   Öğrendiklerini daha sonra hatırlayabilmek için küçük notlar yazmalarını önerin. Bu yöntem söylenenleri daha dikkatli dinlemelerine neden olur.
29)   Ödev defteri tutturun. Bu defter aile ile iletişiminizi sağlayacaktır.
30)   Anne-babayla sık, sık görüşün. Onlarla  yalnız  sorun ortaya çıktığında  görüşmekten kaçının. Sürekli görüşerek aynı hedefler için çalışmalarını sağlayınız.


DEHB OLAN ÇOCUKLARA YARDIM

-İLAÇ TEDAVİSİ
     *En çok kullanılan ilaç Ritalin. Bu ilaç sadece Psikiyatrist hekim tarafından reçete edilir.
     *Kullanıma başlama yaşı 6 olup detaylı değerlendirme sonucu başlanır.
     *İlaç hafta sonu, yaz tatili, gece kullanılmamalıdır.
     *Sadece okulda yada aktif eğitim zamanında kullanılmalıdır.
     *İştahı azaltır,uykuyu kaçırır. Bu nedenle yemekten hemen sonra verilir ve akşamdan sonra
        verilmez.(yatmadan 5 saat önce)
     *Ders çalışmadan 30 dakika önce alınmalıdır.
     *İlacın etkileri kullanım süresince (3 saat) olup kalıcı değildir. Yani okuldan dönen çocuğunuz tedavi 
        başlamadan önceki gibidir.
     *İlacın faydalarını test etmek için derslerdeki başarı değişikliğini takip edin, okul içi davranışlarını, sınıf   
        içi davranışlarını, ders dinlemesini öğretmeni ile değerlendirin.
     *İki sene aktif yıl dışında kullanılmamalıdır.
     *Ayda bir karaciğer fonksiyon testleri ile kan tahlilleri yapılmalıdır.
     *Uyarıcılar kullanırken tik gelişirse ilaç kesilir. Tikler 7-10 gün içinde kaybolur.
     
      DEHB   3 – 17 yaşları arasında görülür.
      6 – 12 yaş arası en hızlı olduğu dönemdir.

                                                                           





Çevrimdışı birlik1

  • Profesyonel
  • *****
  • İleti: 229
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #3 : Ocak 22, 2009, 12:13:29 ÖS »
zynp804arkadaşımıza teşekkürler.

kosari09

  • Ziyaretçi
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #4 : Ocak 22, 2009, 15:05:08 ÖS »
bu sayfanın başındaki uyarı sizce de sert değil mi.nedir ki bu şimdi.çıkın gidin mi diyorsunuz.yeri geldiğinde bizler de mesaj yazdık,döküman paylaştık ancak bizler taşrada çalıştığımız için genel bir büyükşehirdekilerin sahip olduğu imkanlara sahip değiliz ve kaynak döküman konusunsda daha kısıtlı imkanlara sahibiz.burada paylaşım amaç ise herkes karınca kararınca paylaşacaktır.sen az verdin o çok verdi gibi sayım mı yapılması lazım.eğer bu mesaj yayınlanmaya devam ederse kaydımı sileceğim.uyarılarınızı dikatli seçin bence.

münewer

  • Ziyaretçi
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #5 : Ocak 23, 2009, 01:35:12 ÖÖ »
mrb. Aşağıya eklediğim DEHB olan çocuklar içindir ama umarım senin de işine yarar.

ÇOCUKLARA ÖNERİLER

1.Okuldan geldikten en az 1 saat , en geç 1.5 saat sonra derse otur. Derse başlamadan önce bütün ihtiyaçlarını karşılamış ol.
2.Odanda çalış. Odan ve masan düzenli olsun.Odanda dikkatini dağıtabilecek materyaller ya da eşyalar varsa onları kaldır.
3.Ders çalışmaya başlarken kendine şunu söyle. ‘Ben dikkati dağılabilen bir çocuğum. Şimdi sadece önümdeki konu ile ilgileneceğim, başka hiçbir şeyle ilgilenmeyeceğim.
4.Dikkatini iyi bir biçimde toplayabileceğin kadar çalış ve ardından mola ver.Çalışma ve mola sürekli orantılı olsun.(Örneğin; 15 dakikalık çalışma, 5 dakika mola, 30 dakikalık çalışma 10 dakikalık mola, 45-60 dakikalık çalışma 15 dakika mola gibi.) Molada televizyon ve bilgisayar karşısına oturma!
5.Ders çalışırken dikkatini sadece önündeki konuya vermeye çalış. Ne önemli, ne önemsiz ayırt et.
6.Organize et. ‘Ben şimdi ne okuyorum?Okuduğum bölümün ve alt bölümlerinin adı ne?’ Böylelikle neyi öğrendiğinin farkında olursun. Sonra bu bölümün (asıl ve alt) başlıklarını soruya dönüştür. ( Örneğin; Konu başlığı demokrasi ise ‘ demokrasi nedir? gibi bir soru sor.) Sonra bu sorulara cevap bulmak amacıyla ilgili yerleri oku. Okurken de sorunu hep aklında tut.
7.Öğrendiklerini sıkça tekrar et.Tekrar ederken de önemli olanları tekrar et. Gereksiz bilgilerle belleğini doldurma.
8.Aynı gün içerisinde birkaç kez tekrar etmenin yanı sıra , bir-iki gün aralıklarla da öğrendiğini tekrar edersen daha kolay hatırlarsın.
9.Önce içinden sonra yüksek sesle oku, okuduğunu kulağın duysun. Çalışırken sesini kasete alıp, kasetten dinlerken kitaptan da takip edebilirsin.(Bir şey öğrenirken ne kadar çok duyu organını kullanırsan o kadar kolay öğrenirsin.)
10.Önemli yerlerin altını kırmızı kalemle çizerek çalış. 
11.Anahtar noktaları yaz.Her bir anahtar nokta yoluyla konuyu tekrar et. (Örnek; 19 Mayıs 1919, İstanbul, Samsun, Amasya, Erzurum gibi.)
12.Sadece kitabın ‘yüzünden okuma’, okuduktan sonra, kitabı kapatarak aklında kalanları tekrar et. Tekrar ettikten sonra yeniden kitaba dön ve verdiğin cevaplarla kitaptaki bilgileri karşılaştır. Farklılıklara dikkat ederek yeniden oku ve tekrar et.
13.Öğrenmekte zorlandığın konuları yatmadan hemen önce çalış.Ardından yeni bir bilgi gelmeden (örneğin başka bir şey okumadan,televizyon seyretmeden) yat.Böylece okuduğun bilgilerin belleğinde depolanması daha kolay olur.
14.Dersi derste öğren.Tüm dikkatin öğretmeninde olsun. Ona ‘ben buradayım’ mesajını ver.
15.Ödevlerini bitirdikten sonra, ertesi günün önemli derslerine göz gezdir.



kosari09

  • Ziyaretçi
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #6 : Ocak 23, 2009, 16:15:15 ÖS »
dökümanlara ekliyorum rar lı bir bakın derim

Çevrimdışı mevsim

  • Tecrübeli
  • ****
  • İleti: 123
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #7 : Şubat 01, 2009, 16:57:16 ÖS »
çocuklar bu çözüme bayılır!!!

Bilgisayar oyunlarının yararları da var!
01 Ocak 2000 
NASA'da görevli bilim adamları bilgisayar oyunları ile çocuk, genç ve erişkinlerde dikkat ve konsantrasyonun artırdığını belirtiyorlar. Özellikle hiperaktif çocuklarda tedavi edici değere sahip.
NASA'da görevli bilim adamları bilgisayar oyunları ile çocuk, genç ve erişkinlerde dikkat ve konsantrasyonun artırdığını belirtiyorlar. Özellikle hiperaktif çocuklarda tedavi edici değere sahip.

Bilgisayar oyunlarının en önemli riski şiddet kullanımını teşvik etmesi. Özellikle çocuklarda yanlış değer yargıları ve tutumlar oluşturmasına ve saldırganlığa neden olabilmektedir. Ancak bilgisayar oyunları da televizyon gibi bir araçtır. İyi yönde kullanılırsa teknolojinin olumlu bir kazanımı olur.

Dikkat eksikliği çeken, hiperaktif çocuklar aceleci ve sabırsızdırlar, kıpır kıpırdırlar. Kafa yoran işlerden sıkılır ve kaçarlar. Kitap başında oturamadıkları için dersi izleyemedikleri için zekalarını kullanamazlar.


Dikkatini toplamakta zorluk çeken küçük büyük herkes için bilgisayar oyunları tedavi amacıyla kullanılabilir.

Beyin dalgalarının ölçümü ile ilgili yapılan tekniklerde çocuk joysttick'le oynarken beyin dalgaları ölçülüyor. Oyun esnasında dikkat arttığını gösteren yüksek frekanslı dalgalar beyi tarafından daha çok üretiliyor. Bunun da tedavi edici etkisi var.

Çocuk dikkatini toparladığını hissettiğin de konsantrasyonu öğreniyor. Güzel bir kontrol ve üstünlük duygusuna sahip oluyor. Beyin yüksek frekanslı dalga üretmeyi yani dikkatli olmayı öğreniyor.

Hiperaktif çocuklarda ve stresli erişkinlerde sakinlik kazandırıyor. En önemlisi de stresli oyun esnasında "gergin anlarda soğukkanlı kalma becerisi kazanılıyor.

Bu beceriyi öğrenmek ve güçlendirmek aceleci, sabırsız olan hiperaktifler de tedavi edici değere sahiptir. Ayrıca bellek, sıralama, tasnif etme becerilerini problem çözme yeteneğini artırması da önemli kazanımları arasındadır.

Anne ve babaların en çok dikkat edecekleri şey yasaklamak yerine yönlendirmek, kısıtlamak yerine seçenekler sunmaktır.

Çocuğun tek ilgisinin bilgisayar olması sakıncalıdır. Ama bilgisayarı zihnini geliştirmekte kullanmakta çocuğun akademik başarısında önemlidir.

Çocuk şiddeti öğrenmesin ama enerjisini keşfedicilik, yaratıcılık becerisine dönüştürmek büyüklerin sorumluluğundadır.

Şu da unutulmamalı; aile içindeki şiddet bilgisayardaki şiddetten daha zararlıdır.


KAYNAK: http://www.haber7.com/

bilgisayarı önermemiz ne kadar uygun olur??

 

Çevrimdışı efrat

  • Tecrübeli
  • ****
  • İleti: 138
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #8 : Mart 05, 2009, 12:09:26 ÖS »
bu sayfanın başındaki uyarı sizce de sert değil mi.nedir ki bu şimdi.çıkın gidin mi diyorsunuz.yeri geldiğinde bizler de mesaj yazdık,döküman paylaştık ancak bizler taşrada çalıştığımız için genel bir büyükşehirdekilerin sahip olduğu imkanlara sahip değiliz ve kaynak döküman konusunsda daha kısıtlı imkanlara sahibiz.burada paylaşım amaç ise herkes karınca kararınca paylaşacaktır.sen az verdin o çok verdi gibi sayım mı yapılması lazım.eğer bu mesaj yayınlanmaya devam ederse kaydımı sileceğim.uyarılarınızı dikatli seçin bence.
Hangi  uyarı sert???????

Çevrimdışı afyalcin

  • Yenilerden
  • **
  • İleti: 6
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #9 : Mart 08, 2011, 09:33:17 ÖÖ »
 ,>

Çevrimdışı ilyas

  • Henüz Okuyucu
  • *
  • İleti: 1
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #10 : Mart 08, 2011, 16:04:37 ÖS »
acil dikkat toplama egzersizlerine ihtiyacım var. teşekkürler

Çevrimdışı nes-lipdr

  • Aday Adayi
  • *
  • İleti: 3
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #11 : Nisan 14, 2011, 23:42:00 ÖS »
Benim de acil ihtiyacım var ...

Çevrimdışı Ozhan

  • içimizden
  • ***
  • İleti: 30
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #12 : Eylül 19, 2011, 11:17:03 ÖÖ »
Paylaşımlar için teşekkür ederim.

Çevrimdışı sls

  • PROFESYONEL YAZAR
  • ******
  • İleti: 878
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #13 : Ekim 07, 2011, 12:04:24 ÖS »
önerebileceğiniz başka kaynaklar var mı?

Çevrimdışı taurus1

  • Tecrübeli
  • ****
  • İleti: 86
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #14 : Kasım 05, 2012, 16:27:07 ÖS »
osman abalı adeda yayıncılık dikkat güçlendirme seti...
 

Çevrimdışı derinsen

  • Aday Adayi
  • *
  • İleti: 3
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #15 : Kasım 29, 2012, 00:04:10 ÖÖ »
çok faydalı olduğuna inanıyorum.

Çevrimdışı derinsen

  • Aday Adayi
  • *
  • İleti: 3
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #16 : Kasım 29, 2012, 00:04:44 ÖÖ »
gerçekten de çok faydalı

Çevrimdışı derinsen

  • Aday Adayi
  • *
  • İleti: 3
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #17 : Kasım 29, 2012, 00:05:02 ÖÖ »
herkese öneririm

Çevrimdışı Beymen

  • Özkan Emiroğlu
  • Administrator
  • PROFESYONEL YAZAR
  • *****
  • İleti: 5914
  • Paylaşmak güzeldir
    • aktuelegitim
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #18 : Kasım 29, 2012, 00:53:27 ÖÖ »
İnternette bulduğum egzersizleri paylaşmak istedim.
Ekte mevcuttur.

Çevrimdışı svll

  • Yenilerden
  • **
  • İleti: 9
Ynt: Dikkat Toplama Egzersizleri
« Yanıtla #19 : Kasım 14, 2013, 12:04:49 ÖS »
teşekkürler

 






Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
9 Yanıt
10166 Gösterim
Son İleti Mart 05, 2014, 13:14:28 ÖS
Gönderen: ilknurguner
5 Yanıt
2344 Gösterim
Son İleti Ocak 20, 2013, 14:33:15 ÖS
Gönderen: zeronesco
1 Yanıt
1665 Gösterim
Son İleti Ocak 27, 2011, 10:39:05 ÖÖ
Gönderen: selermasin
0 Yanıt
2174 Gösterim
Son İleti Kasım 14, 2011, 23:57:03 ÖS
Gönderen: neyneva
35 Yanıt
5538 Gösterim
Son İleti Nisan 08, 2014, 22:53:16 ÖS
Gönderen: ebrar ece