Forum içi arama

mail grup

Gönderen Konu: subliminal mesajlar  (Okunma sayısı 10864 defa)

Çevrimdışı gedd

  • Dondurulan Hesap
  • PROFESYONEL YAZAR
  • *
  • İleti: 5520
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #20 : Mart 21, 2012, 17:08:09 ÖS »
bilinç altına seslenen reklamcılık var ama görebildiğim kadarıyla iş paranoyaya doğru gitmiş. yahuu algıda örgütlenme diye de bir şey var, niyet aradıktan sonra her şeyde bir şey bulunabilir.

projektif testleri hatırlayın, yoktan neler neler çıkıyor. bunlar da böyle diye düşünüyorum. bilinç altına seslenen mesajlar görmek istiyorsanız fihgt club'taki mesaj yerleştirmeleri hatırlayın :) ehe ehe


Çevrimdışı gedd

  • Dondurulan Hesap
  • PROFESYONEL YAZAR
  • *
  • İleti: 5520
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #21 : Mart 21, 2012, 17:11:52 ÖS »
ahaa deminki mesajı yazdıktan sonra zaytunga nakayım dedim. bakın ne gördüm :)

- Bilinçaltı mesajı iddialarıyla gündeme gelen Çocuklar Duymasın'ın yapımcısı Birol Güven: "Dizide, içinde bilinç geçen hiçbir unsura yer vermemeye özellikle dikkat ediyoruz..."

Çevrimdışı dante

  • PROFESYONEL YAZAR
  • ******
  • İleti: 2434
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #22 : Mart 21, 2012, 17:18:24 ÖS »
hocam çocuklar duymasındaki olayın subliminal mesajla bir alakası yok:))))))))

Çevrimdışı gedd

  • Dondurulan Hesap
  • PROFESYONEL YAZAR
  • *
  • İleti: 5520
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #23 : Mart 21, 2012, 17:24:14 ÖS »
ben izlemiyorum zaten. bunu da zaytungtan buldum. zaytung zaten bir geyik sitesidir :)

Çevrimdışı orange

  • PROFESYONEL YAZAR
  • ******
  • İleti: 3009
  • hayat :)
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #24 : Mart 21, 2012, 17:58:54 ÖS »
hemen hemen her klipte olduğunu iddia ediyorlar, çok inandırıcı gelmiyor  &:

Çevrimdışı gedd

  • Dondurulan Hesap
  • PROFESYONEL YAZAR
  • *
  • İleti: 5520
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #25 : Mart 21, 2012, 18:15:22 ÖS »
alışveriş yaparken gerçekten sadece ihtiyacımız olana göre hareket edersek reklamların o kadar da etkili olmadığını düşünüyorum. çocuklar için başka tabii :)

Çevrimdışı correctional

  • Üye olmadan linkleri göremezsiniz
  • PROFESYONEL YAZAR
  • ******
  • İleti: 8193
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #26 : Mart 21, 2012, 18:17:24 ÖS »
bu konuyu öğrenciyken bir iletişim fakültesi hocasından duyduğumda çok ilginç gelmişti son zamanlarda moda olan illüminati ile ilgili yazılıp çizilen yerlerdede fazlasıyla karşıma çıktı ama sonuç olarak bikaç gün uçan kuşa kanadında mesaj var şeklinde yaklaşıp, her şekli bişeye benzetip ahanda masonlar dedikten sonra unutup gideceksiniz birileri siz mesaj veriyorsa almaya devam edeceksiniz uyanık olarak felan yapabileceğimiz pek bişey yok yani :)

Çevrimdışı Yoruk

  • PROFESYONEL YAZAR
  • ******
  • İleti: 1310
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #27 : Mart 21, 2012, 18:28:11 ÖS »
Ajdar'a ne diyorsunuz arkadaşlar?  y/) y/) y/)


Çevrimdışı correctional

  • Üye olmadan linkleri göremezsiniz
  • PROFESYONEL YAZAR
  • ******
  • İleti: 8193
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #28 : Mart 21, 2012, 18:33:08 ÖS »
ajdarın komple kendisi dünya için bir mesaj  &)

Çevrimdışı emili

  • PROFESYONEL YAZAR
  • ******
  • İleti: 8761
  • Ayinesi iştir kişinin lafına bakılmaz.
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #29 : Mart 21, 2012, 19:05:46 ÖS »
Ajdar da mıııı  &) &)
Bu işin sonunu iyi görmüyorum ben, paranoya paranoyaaa

Çevrimdışı abdul_61

  • PROFESYONEL YAZAR
  • ******
  • İleti: 667
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #30 : Mart 21, 2012, 20:17:29 ÖS »
zuahauahaha  la çok güldüm yaaaa örük adamsın:))::):)

Çevrimdışı dante

  • PROFESYONEL YAZAR
  • ******
  • İleti: 2434
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #31 : Mart 21, 2012, 20:23:48 ÖS »
Yörük hocam alemsin..kahkaha attım ya resmi görünce.. Ajdar sende mi:))))))

Çevrimdışı orange

  • PROFESYONEL YAZAR
  • ******
  • İleti: 3009
  • hayat :)
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #32 : Mart 21, 2012, 20:32:19 ÖS »
ajdarda başka şeyler olduğunu tahmin ediyordum. ajandır belki ülkemize gönderilmiş bir çeşit silah da olabilir  &)

Çevrimdışı Recâ

  • PROFESYONEL YAZAR
  • ******
  • İleti: 1006
  • Beyin Bedava
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #33 : Mart 21, 2012, 20:38:57 ÖS »
yine söylüyorum

BİRGÜN HERKES AJDAR'IN KIYMETİNİ ANLAYACAK

 &)
konumuza gelirsek...


Bilinçaltı  çoğumuzun bildiği ya da duyduğu bir kavram. Bu kavram bilincimizin farkında olmadığı ama davranışlarımızın yönlendirilmesinde önemli rol oynayan bir yapıyı belirtiyor. Bilinçaltının en önemli özelliği ise bilicimizin farkına varmadığı olayları, sesleri, resimleri kaydetmesi. Siz beş katlı bir binaya çıkarken merdivenleri saymıyorsunuz ama bilinçaltınızda bu sayıyı biliniyor ve kaydediliyor. Aynı şekilde bebekliğimize dair anlıları bilinçaltı  kayıtlarının arasında bulmak pekala mümkün. Bunlar nasıl mı gerçekleşiyor? Gözde bilimsel olarak “fovea hareketleri” isimlendirilen hareketler bulunuyor. Bu hareketler sayesinde göz devamlı çevremizi tarıyor ve aldığı bilgileri bilinçaltına atıyor. Bizler bu bilinçaltına gönderilen verilerin çok ama çok az bir kısmını hatırlayabiliyoruz. Burada önemli olan nokta bilinçaltına gönderilen verilerin karar verme ya da eyleme geçme aşamasında fikirlerimizi ve davranışlarımızı direkt olarak etkilemesi.
 
 İşin korkunç yanı bilinçaltının tüm görüntü, ses, resimleri kaydetme özelliği 1900’lardan beri insanları yönlendirmek için kullanılıyor. Nasıl mı?
 
 1900’lü yıllarda Knight Dunlap adında Amerikalı bir psikoloji  profesörü illüzyon gösterisi yaparken bilincin farkında olmadığı “hissedilemez gölge” ler kullanarak aynı uzunluktaki iki çizgiyi seyircilerin farklı algılamasını sağlamıştı.
 
 1957 yılında market araştırmacısı James Vicary sinema ekranında çok hızlı bir şekilde parlayan mesajların insanların gıda üzerindeki tercihlerini etkilediğini belirtti. Ve ilk olarak “bilinçaltı reklam ” (subliminal advertisement) tanımlamasını kullandı. Vicary, yaptığı araştırmada takistoskop adı verilen cihazla filmlerin arasına “Caca Cola İç” “Patlamış Mısır Ye” mesajları yerleştirdi. Bu mesajlar saniyenin 1/3000 kadar kısa bir sürede görünüyor ve her 5 saniyede bir tekrarlanıyordu. Bu filmin arkasından New Jersey’deki Cola satışlarının % 18.1 ile % 57.5 arasında arttığı gözlemlendi.

Bu araştırmanın ardından “bilinçaltı reklam ve yönlendirme” filmlerde, reklamlarda, dergilerde sık sık kullanılmaya başlandı. Mesela 5 Temmuz 1971 tarihinde Time’ın arka kapağında Gilbey’s London Dry Gin adlı bir markanın reklamı vardı. Reklamda bardaktaki buzlar üzerinde ‘sex’ yazıyordu. Bu reklam sayesinde Gilbey’s’in 1.5 milyon dolarlık satış yaptığı tespit edildi.. Reklamla ilgili yapılan araştırmada deneklere reklamın kendilerinde ne gibi bir etki uyandırdığı soruldu. Deneklerin yüzde 60’ı bu etkiyi ‘doyuma ulaşma’, ‘sex düşkünlüğü’, ‘heyecanlanma’, ‘romantizm’, ‘duyguları okşayıcı’ gibi ifadelerle tanımladı. Reklamın gizli mesaj içermeyen versiyonu ise denekler tarafından bu şekilde tanımlanmadı.
 
 Bir grup psikolog ve yazar konunun gündeme geldiği ilk yıllarda bu yöntemin uydurma ve efsane olduğunu ve insanları etkilemeyeceğini söylediler. Beyin  dalgalarını ölçen teknolojilerin gelişmesi ile gizli mesaj içeren reklama beyin  daha farkı ve fazla tepki verdiği gözlemlendi ve bu yöntemin etkisi kanıtlanmış oldu.
 
 Bilinçaltı reklamlarının etkisinin kanıtlanmasının ardından bir yandan bu yöntemin kullanımı arttı ve diğer yandan da bu gibi yöntemlerin kullanılmasını önlemeye yönelik yasalar çıkartıldı. Ülkemizde RTÜK bilinçaltı reklamı “Teknik cihazlar vasıtasıyla televizyon yayınlarında çok kısa süreli görüntüler kullanarak, izleyicilerin ancak bilinçaltıyla algılayabilecekleri ürün veya hizmetlerin tanıtılmasına ilişkin mesajlar içeren reklamlar” olarak tanımlamıştır. Yasalarımız tüketicinin korunması bakımından, gizli reklam ve bilinçaltı reklamı da yasaklamıştır. 3984 sayılı yasanın 20. maddesi, “Reklamların, program hizmetinin diğer unsurlarından açıkça ve kolaylıkla ayırdedilebilecek ve görsel ve işitsel bakımdan ayrılığı fark edecek biçimde düzenlenmesini, bilinçaltı ile algılanan reklamlara izin verilmemesini” hükme bağlamıştır. Radyo ve Televizyon Kuruluşları Reklam Yayın İlkeleri ve Usulleri İle Reklam Gelirleri Üst Kurul Paylarının Ödenmesi Hakkında Yönetmeliğin 11. maddesine göre de, “Yayınlarda gizli reklam yapılamaz. Programlarda açıkça reklam olduğu belirtilmedikçe ürün veya hizmetler reklam amacını taşıyan şekilde sunulamaz. Çok kısa sürelerle imaj veren, elektronik aygıt veya başka bir araç kullanılarak veya yapılarının ne olduğu konusunu izleyenlerin fark edemeyecekleri veya bilemeyecekleri bir biçime sokarak, bilinçaltıyla algılanmasını sağlayan reklamların yayınlanması yasaktır.”

Türkiye’de ve dünyanın bir çok yerinde bilinçaltı reklam yasaklanmıştır ama tüm reklamları, filmleri bilinçaltı mesaj içerip içermediği noktasında denetleyecek bir yapı kurulamamıştır.
 
 Bilinçaltı reklamlarında en çok iki nokta üzerine vurgu yapılmaktadır: “ölüm” ve “sex” yada “cinsellik”. Nedeni ise bilinçaltının “doğum” ve “ölüm” arketiplerine çok daha fazla duyarlı olması. Kısacası beyin, bu iki olaya daha fazla tepki veriyor. Sex mesajı doğum arketipinde, kill mesajı da ölüm arketipinde karşılanıyor. Mesela Kuzuların Sessizliği filminin kapağındaki kelebeğin üzerinde bir iskelet kafası var. Bu iskelet kafasının içinde ise çıplak kadın figürleri bunuyor. Yani doğum ve ölüm arketipleri birlikte kullanılarak etki arttırılmaya çalışılıyor.
 
TV’de ya da sinemada kullanılan diğer bir bilinçaltı tekniği de 25 ve 25. kare tekniği. Gördüğümüz bir anlık bir görüntü 655 satır ve frame denilen 24 küçücük kareden oluşuyor. Her 24 kare ise -bu sinemada 25’dir- bir ekran büyüklüğündeki kareyi oluşturur. Her 327.5 satırda bir de ´control-track´ denilen aralık vardır. İşte bu aralıktan görüntüler kesilip aralarına başka görüntüler atılıyor.
 
 Bizim ülkemiz açısından üzücü olan durum ise kendi izlediğimiz ya da çocuklarımıza izlettiğimiz her dizi ve filmde bilinçaltımıza her türlü bilinçaltı yöntemi ile seks ve cinsellik temalarının kazınmasıdır. Özellikle Disney yaptığı çizgi filmlerde cinsellik temasını yıllardır çocuklarımızın bilinçaltına kazımıştır.
 Örnekleri ise şöyle:
 Kurtarıcı (Rescuer) adlı çizgi filmde bir anda parlayıp sönen çıplak kadın resimleri ekrana yansıtılmıştır.
 Alaaddin çizgi filminde ise “evet gençler soyunun” (good teenagers take of clothes) sesi hipnotik bir tonda gizli olarak tekrarlanmaktadır.
 
 Aslan Kral (The Lion King) adlı meşhur çizgi filmde yıldızlarla gökyüzüne “sex” kelimesi yazılmıştır.
 
 Jessica Rabbit (Who Framed Roger Rabbit) çizgi filminde filmin kahramanı Jessicanın kaçış sahnesinde eteği açılıyor ve kahramanın iç çamaşırsız olduğu görülüyor.
 
 Küçük Denizkızı (The Little Mermaid) çizgi filminin kapağında erkek cinsel organı gizli bir şekilde resmediliyor.
 
 Reklamlardaki ve filmlerdeki başlıca bilinçaltı uygulamaları ise şöyle:
 
 Camel’in logosunda kullandığı deve resminin sağ ayağında çıplak bir adam resmi bulunuyor. Yine Camel’in Smooth Karakter adlı tiplemesinde cinsellik tema olarak bilinçaltına kazınıyor.
 
 Cola çeşitli yıllarda hazırladığı reklamlarda cinsellik öğesini kullanıyor. Bunlardan dikkat çekici olanı Feel the Curves (kıvrımları hisset) reklamında Colanın yanında yer alan buz tanelerinin arasında bir çocuğun erkek cinsel organına doğru ağzını uzatmasıdır. Yakın zamanda yapılan bir reklamda ise kutu Colanın üzerinde buzlarla çıplak bir kadın figürü oluşturulmuştur.
 
 Pepsi ise kutu kola tasarımında “sex” yazısını gizlice çizgilerin arasına gömmüş ve bu şekilde satışlarını arttırmıştır.
 
Dövüş Kulübü (The Fight Club) filminde 25. kare tekniği ile elinde sigara olan Brat Pitt resmi filmin çeşitli yerlerine yerleştirilmiştir. Daha dehşet verici olanı ise filmin kapanış sahnesinde erkek cinsel organının gösterilmesidir.
 
 Yukarıda bahsedilen örnekler tespit edilenlerdir. Kimbilir tespit edemediğimiz ve bilinçaltımıza cinsellik tohumlarını eken kaç film ve reklam vardır. Kendimizi ve çocuklarımızı dışarıdan ihraç edilen filmlerden ve dizilerden uzak tutmanın, sineme keyfine bir süreliğine ara verip evimizdeki TV’leri kapatmanın vakti geldi de geçiyor.

-alıntı-
« Son Düzenleme: Mart 21, 2012, 20:56:37 ÖS Gönderen: Recâ »

elizabeth

  • Ziyaretçi
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #34 : Mart 21, 2012, 20:42:38 ÖS »

buna ne diyeceksiniz y?)

Çevrimdışı dante

  • PROFESYONEL YAZAR
  • ******
  • İleti: 2434
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #35 : Mart 21, 2012, 20:44:32 ÖS »
25. KARE

Kişinin bilinçaltına subliminal mesaj göndermenin birçok yolu var. İşte bunlardan bir diğeri de 25. kare tekniğidir. Peki, nedir bu 25. kare?

Gördüğümüz bir anlık görüntü, 655 satır ve frame/çerçeve denilen 24 küçücük kareden oluşur. Sinema bandında, saat, dakika, saniye olarak bir diziliş vardır. Saniyeden sonra kare gelir ve bir saniye 24 karedir. Her 24 kare ise bir ekran büyüklüğündeki kareyi oluşturur. Her 327.5 satırda bir de "control-track" denilen aralık vardır. İşte bu aralıktaki görüntüler kesilip, aralarına başka görüntüler atılarak 25. kare oluşturulur ve bu son kare olan 25inci kare anlıktır. Yani görüntü saniyede 1/24 olacakken, bu 1/25'e çıkar. Kareler 25 olunca bir anda bir görüntü gelir ve anında kaybolur. Genellikle görünmez, daha doğrusu görülür ama bilinçaltında kalır.

25. karenin temel mantığı da mesajı bilinç-altına göndermek olduğu için, artık dünya sinema sanayisinde bu tekniği kullanmayan yok gibidir. Yani sizler evlerinizde rahat koltuklarınıza oturup herhangi bir televizyon kanalındaki herhangi bir dizi/ film ya da bir belgeseli seyrederken aynı zamanda 25. karelerle bilinçaltınıza gönderilen mesajlara/ telkinlere/ saldırılara maruz kalabiliyorsunuz.

Göz bunları görmüyor ama saniyenin üç binde biri gibi bir zaman aralığında bu görüntü bilinçaltına ulaşıyor. Bu gizli mesajlar sayesinde, o reklâmı, diziyi, filmi ya da herhangi bir resmi hazırlayan kişi/ yapımcı/ yönetmen kendi hedefine, niyetine ve ideolojisine göre vermek istediği mesajı 25. karelerle bilinçaltına göndermiş oluyor.(alıntıdır)

elizabeth

  • Ziyaretçi
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #36 : Mart 21, 2012, 20:48:06 ÖS »
önce resmikoyup sonra yorum yapsaymışım resim ekleyemiyorum y=)  neden acaba &;

Çevrimdışı gedd

  • Dondurulan Hesap
  • PROFESYONEL YAZAR
  • *
  • İleti: 5520
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #37 : Mart 21, 2012, 20:55:02 ÖS »
25. KARE

Kişinin bilinçaltına subliminal mesaj göndermenin birçok yolu var. İşte bunlardan bir diğeri de 25. kare tekniğidir. Peki, nedir bu 25. kare?

Gördüğümüz bir anlık görüntü, 655 satır ve frame/çerçeve denilen 24 küçücük kareden oluşur. Sinema bandında, saat, dakika, saniye olarak bir diziliş vardır. Saniyeden sonra kare gelir ve bir saniye 24 karedir. Her 24 kare ise bir ekran büyüklüğündeki kareyi oluşturur. Her 327.5 satırda bir de "control-track" denilen aralık vardır. İşte bu aralıktaki görüntüler kesilip, aralarına başka görüntüler atılarak 25. kare oluşturulur ve bu son kare olan 25inci kare anlıktır. Yani görüntü saniyede 1/24 olacakken, bu 1/25'e çıkar. Kareler 25 olunca bir anda bir görüntü gelir ve anında kaybolur. Genellikle görünmez, daha doğrusu görülür ama bilinçaltında kalır.

25. karenin temel mantığı da mesajı bilinç-altına göndermek olduğu için, artık dünya sinema sanayisinde bu tekniği kullanmayan yok gibidir. Yani sizler evlerinizde rahat koltuklarınıza oturup herhangi bir televizyon kanalındaki herhangi bir dizi/ film ya da bir belgeseli seyrederken aynı zamanda 25. karelerle bilinçaltınıza gönderilen mesajlara/ telkinlere/ saldırılara maruz kalabiliyorsunuz.

Göz bunları görmüyor ama saniyenin üç binde biri gibi bir zaman aralığında bu görüntü bilinçaltına ulaşıyor. Bu gizli mesajlar sayesinde, o reklâmı, diziyi, filmi ya da herhangi bir resmi hazırlayan kişi/ yapımcı/ yönetmen kendi hedefine, niyetine ve ideolojisine göre vermek istediği mesajı 25. karelerle bilinçaltına göndermiş oluyor.(alıntıdır)

evet işte fight club daki yöntem budur :)

Çevrimdışı abdul_61

  • PROFESYONEL YAZAR
  • ******
  • İleti: 667
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #38 : Mart 21, 2012, 21:01:43 ÖS »
illüminati  mi bunu sadece kullanıyor arkadaşlar..... acaba....

Çevrimdışı Kursat Ali Berfin

  • ............Ve...........
  • PROFESYONEL YAZAR
  • ******
  • İleti: 5045
  • ""S""E""N""T""E""Z""
Ynt: subliminal mesajlar
« Yanıtla #39 : Mart 21, 2012, 21:02:35 ÖS »
Örnekleri okudum da, bu subliminal mesajdan çok teşhircilik gibi geldi bana. y)
 
Sapık mı bunlar ya.
 
Bunları yapan adamlar, kesin kahverengi uzun pardesü giyip, pantolonsuz dolaşıyorlardır sokaklarda. ;;)
 

 






Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
3 Yanıt
4592 Gösterim
Son İleti Haziran 10, 2011, 10:40:08 ÖÖ
Gönderen: cellat10